Samych małych problemów

???????????????????????????????

To jedna z  najdziwniejszych podróży, jaką kiedykolwiek odbyłam. Przez arabskie suki i nowoczesne centra handlowe, meczety, synagogi i chrześcijańskie bazyliki w biblijnych lokalizacjach. Przez rzymskie obozy, centra biznesowe z wieżowcami i obstawione żołnierzami przejścia graniczne. Przez plażę nad Morzem Martwym z naczelnym strażnikiem parku narodowego, który wziął nas na stopa do Jerozolimy, ale bocznymi drogami, bo szukał przy okazji beduińskich psów polujących na dzikie zwierzęta. Nigdy nie jadłam tak pysznych deserów i nigdy nie widziałam tylu karabinów maszynowych. Kolacją wigilijną poczęstowała mnie w swoim domu palestyńska rodzina, a sylwestra spędzam w Tel Avivie, którego śródmieście przypomina mi Manhattan, tylko w bardziej imprezowej wersji (poza tym Manhattan nie ma plaży ani morza, w którym można się kąpać nawet zimą – dziś termometr wskazywał 22 stopnie). Mam tyle do opowiadania, że kilka następnych tekstów na SIX LETTER CITY będzie dotyczyć kolejnych punktów tej podróży. Ich różnorodność będzie pewnie sprawiać wrażenie, że nie przemieszczałam się w jednym regionie, ale pomiędzy różnymi planetami. W sumie biorąc pod uwagę bliskość pustyni, architekturę oraz religijne atrybuty w wyglądzie mieszkańców czasem można się tu poczuć jak na planie „Gwiezdnych Wojen”.

Co prawda w Izraelu nie obchodzi się oficjalnie Nowego Roku (nowy rok 5776 zacznie się dopiero we wrześniu), w Tel Avivie każda okazja jest dobra do zabawy, więc wyskoczę za chwilę, żeby wypić za zdrowie i pomyślność na kolejne dwanaście miesięcy. Wam życzę przede wszystkim, aby w 2015 roku wszystkie problemy miały rangę tego, z którym właśnie muszę się zmierzyć. A problem mam poważny: nie wzięłam kostiumu kąpielowego!

 [fot. Monika Arczyńska]

Skomentuj

